Днес, 11 декември 2013 година започва регистрацията в кампанията Големият поход - най-мащабната европейска дигитална кампания срещу кибертормоза сред тийнейджъри.По този повод ви каним да се присъедините и да поканите всички ваши приятели и членовете на семейството ви също да се присъединят.Кампанията се координира от BeatBullying , една от големите европейски неправителствени организации, които работят за превенция и подкрепа при случаи на кибертормоз сред тийнейджъри във Великобритания по проект "Европейска кампания за повишаване на чувствителността по отношение на кибертормоза" , който се финансира по Програма ДАФНЕ III на Европейската комисия и включва девет партньора от седем европейски страни - Великобритания, Белгия, България, Гърция, Испания, Унгария и Финландия.Координатор на проекта за България е Фондация "Център за изследвания и политики за жените" .Кампанията Големият поход се подкрепя от стотици организации, медии и компании в Европа и ще се случи като виртуален поход през уебсайтовете им, с цел да се ентусиазират младите хора от цяла Европа да направят заедно нещо позитивно, за да могат да сърфират безопасно, без страх, че ще бъдат тормозени онлайн.За да участвате, моля посетете http://bigmarch.beatbullying.org и се регистрирайте за участие в кампанията. След това можете да създадете своя аватар, който ще протестира от ваше име и да създадете плакат с послание срещу кибертормоза. По този начин ще се включите заедно с още милиони европейци в похода на 25 и 26 март 2014 година. Проверявайте редовно вашият аватар в Парка на Големия поход!Кампанията се подкрепя от компании като Google, YouTube, Disney, Moshi Monsters, Stardoll и неправителствени организации и мрежи като Мрежата за безопасен интернет, Европейския младежки форум, Европейска студентска мрежа "Еразъм" и много други, както и от известни личности от Европа като Little Mix - победителки от X Factor Великобритания, певецът Джими Блу, Барбара Майер, победителка от реалити шоуто Next Top Model Германия, както и от белгийския поп изпълнител Иън Томас.Кампанията ще завърши с връчване на виртуална петиция на Европейската комисия с искане да се разработят нови подходи за справяне с кибертормоза в държавите-членки.Исканията, които Големият поход има за цел да популяризира са: - Европейските институции да определят ден срещу кибертормоза в Европа и да се приеме законодателство, което да защитава правата на децата в Европа да сърфират в интернет без страх да бъдат тормозени;
- Да се приеме директива срещу кибертормоза в страните членки, която да включва разпоредби за трансгранично сътрудничество и интервенция;
- Страните членки да насърчават повдигането на темата в европейския дневен ред;
- Местните власти и училищата да преразгледат подхода си към кибертормоза, за да бъде осигурена на децата и младите хора защитата и подкрепата, която заслужават;
- Гражданите се призовават да подкрепят Големия поход и да поемат лична отговорност да съобщават за кибертормоз, когато стават свидетели на такова поведение онлайн.
|