Пресконференция за началото на националната кампания за активно участие на мъжете в живота на децата и семейството „Да бъдеш Баща” На 30 септември 2014 г. обединение от 10 неправителствени организаци, с опит в работата с деца, родители, образователни и социални институции, сред които и Фондация "Център за изследвания и политики за жените" обявиха началото на кампания „Да бъдеш Баща” . Кампанията се фокусира върху ползите от активното участие на мъжете в живота на децата и семейството за създаване на семейна среда без насилие и пълноценно развитие на детето. Ангажираният бащински и мъжки модел помага на децата да се превърнат в уверени и грижовни граждани, партньори и родители. Това се потвърждава и от националното представително проучване „Нагласи, практики и бариери пред активното мъжко включване в грижите за децата” , проведено при подготовката на кампанията. Изследването показва, че традиционният патриархален модел постепенно се трансформира в един модерен семеен модел, който стъпва на партньорски взаимоотношения. Сред родителите е налице широко съгласие относно необходимостта за по-активно включване на бащите в грижите за децата. Около 97% от родителите (и от майките, и от бащите) са съгласни, че най-важните решения, свързани с детето, следва да се вземат съвместно. Проектът съдейства за разкриване на разнообразни възможности пред мъжете да се включат позитивно, активно и ангажирано в живота на децата с оглед създаване на благоприятна, ненасилствена семейна среда за пълноценно развитие на детето. Чрез кампанията бащите (и всички родителите и настойници) ще получат достъп до повече полезна и практична информация за особеностите в развитието на детската психика и поведение.
|