* English
* Начало
* Карта на сайта
Център за изследвания и политики за жените
CWSP.bg on Facebook
София 1000, ул. „Цар Асен” №38,
телефон: ++359 2 981 04 73, E-mail: cwsp@cwsp.bg
НачалоНовиниНовини от България

Татковци дебютират с клип в подкрепа на бащинството
16-02-2015   (Национална кампания "Да бъдеш баща")

Влиянието на мъжете за пълноценното развитие на децата е съществено. На света има приблизително 3,5 млрд.  мъже и всички те са различни – високи и ниски, богати и бедни… Има обаче нещо, което обединява огромен брой от тях: 4 от всеки 5 мъже са нечии бащи. Дори и да не са биологични родители, почти всички мъже по света имат връзка с деца в ролята си на доведени бащи, братя, чичовци, дядовци, учители, наставници, треньори или просто приятели.

 

Първите проучвания на бащинството в България показват, че най-често тласнати от желанието си да осигуряват парите вкъщи, все още много мъже в България остават извън грижите за децата [1].

За да подкрепят татковците, партньорите в кампанията „Да бъдеш Баща“ , сред които и Фондация Център за изследвания и политики за жените инициираха заснемането на първия професионален видеоклип в подкрепа на бащинството в България:

.

 

По интригуващ и емоционален начин той показва моменти от живота на бащи и техните деца и ни окуражава да се замислим колко важна е тази връзка. Негов режисьор е Ясен Григоров. Творческият екип, който стои зад създаването на видеото е рекламна агенция "Реформа" и продуцентска къща 5th Degree.

 

Обединение от 10 неправителствени организации стартираха кампания „Да бъдеш баща“ през септември 2014 г. Нейната цел е да насочи общественото внимание върху значимостта на бащината роля за пълноценното развитие на детето. Работейки за отварянето на повече възможности пред татковци и деца да прекарат пълноценно време заедно, партньорите в „Да бъдеш Баща“ организираха „Седмица на Бащата“ (ноември 2014), в която се включиха много семейства и над 100 различни организации от страната.

 

Да бъдеш Баща” е част от международна кампания MenCarea global fatherhood campaign, която се провежда в над 20 страни от 5 континента. MenCare се стреми да подкрепя мъжете в ролята им на грижовни, справедливи, отговорни и неагресивни  

родители и настойници с оглед на пълноценно развитие на децата. В България кампанията се реализира с подкрепата на OAK Foundation.

 

Основни партньори: Фондация „Асоциация Анимус“, „Български център за джендър изследвания“, Фондация „Джендър образование, изследвания и технологии“, Фондация „За Нашите Деца“, „Институт по социални дейности и практики“, Фондация „Лале“, Национална мрежа за децата, Фондация „Приложни изследвания и комуникации“, Асоциация „Родители“ (основен координатор), „Център за изследвания и политики за жените“.

 



[1] Национално представително социологическо изследване: „Нагласи, практики и бариери пред активното мъжко включване в грижите за деца - 2014“ (http://mencare.bg/sociologichesko-prouchvane-naglasi-bashtinstvo/) и Нагласи към бащинството  в България – 2012 (http://mencare.bg/prouchvania-bashtinstvo/)

 


 
  Назад Горе За печат Запази като PDF

© 2003, Всички права запазени
Център за изследвания и политики за жените

Влез | Контакти | Условия за ползване | Карта на сайта
Сайтът е създаден от СТРАТЕГМА